Friday, July 24, 2009

Tagged Under:

නූතන සංගීත රැල්ලේ විප්ලවවාදියාගේ ආගමනය !

By: Last Man On: 5:09 AM

උපුටා ගැනීම - දිවයින


රූකාන්ත-චන්ද්‍රලේඛා දියණියන් දෙදෙනා සමග


සංගීතා වීරරත්න, ෂෙරින් කුමාරතුංග, සුධර්මා නෙත්තිකුමාර යන තිදෙනා
විසින් පවත්වාගෙන යනු ලබන එස්‌ ත්‍රී ආයතනය විසින්
රූකාන්ත චන්ද්‍රලේඛා ලයිව් ඇට්‌ ස්‌ටේඩියම් ප්‍රසංගය සංවිධානය කර ඇත.
ලබන 14 වැනිදා පස්‌වරු 7.00 ට කොළඹ සුගතදාස ගෘහස්‌ත ක්‍රීඩාංගණයේදී
මන්චි අනුග්‍රහයෙන් පවත්වන මේ ප්‍රසංගය දැක බලා ගැනීමේ අවස්‌ථාව
මෙරට ප්‍රේක්‍ෂකයන්ට උදාවෙයි.

වසර හතරක්‌ ගත විය..... මේ කාල පරාසය තුළ අප රට හැර ගොස්‌ සිටි අපේ සංගීතයේ අද්විතීයයන් දෙදෙනකුගේ පුනරාගමනය ගැන දැනුම් දෙන්නේ ප්‍රීති ප්‍රමෝදයෙන් යුතුවය.

ඇය අසූව දශකය මුලදී අපේ ගීත කෙතට නැවුම් හඬක්‌ එක්‌කළ යොවුන් ගායිකාව වූවාය. ඔහුට ඒ දශකයේම මැද භාගයේදී හෙළ සංගීත ආර වෙනස්‌ කළ විපර්යාසකරුවා බවට පත් වූවේය.

ඇය ඔහුට කීවේ රූ ඡායා කියාය. ඔහු ඇයට කීවේ සඳලේඛා කියාය. ඇය ඔවුන් දෙදෙනාටම කීවේ රූකාන්ත සහ චන්ද්‍රලේඛා කියාය.

රූකාන්ත - චන්ද්‍රලේඛා යුවළ දරු දෙදෙනාද සමගින් යළි ශ්‍රී ලංකාවට ඇවිත්..." යන පුවත ඇසෙද්දී ඔහුගේත් ඇයගේත් හඬට ඇළුම් කරන්නෝ ප්‍රීතිමත් වෙති.... මේ දෙපළ ලංකාවට ආවේ සංගීත ප්‍රසංගයක්‌ පැවැත්වීමට බව දැනගත් විට තව තවත් ප්‍රීතිවෙති.

ඉතින්.. රූකාන්ත හා චන්ද්‍රලේඛා සංගීත ක්‍ෂේත්‍රයට පිවිසි ආකාරය ගැන නොදන්නෝ නොවෙතියි සිතමි. ජාතික තරුණසේවා සභාවේ සිටිමින් 1981 දී ගායන ගීයෙන් ක්‍ෂේත්‍රයට ආ චන්ද්‍රලේඛා පසුව යොවුන් සිත් වසඟ කරගත් ගායිකාවක මෙන්ම නිළියකද වූවාය.

නීලා වික්‍රමසිංහ ප්‍රවීණ ශීල්පිනිය සමඟ "මිදුලේ අතන නංගෝ" ගීය ගයමින්. අසූව මැද භාගයේ ක්‍ෂේත්‍රයට පිවිසි රූකාන්ත ද එතෙක්‌ පැවැති ගීත කලාව විප්ලවීය වෙනසකට වෙනත් මඟකට යොමු කළේය. පසුගිය කාලයේ මෙරට නොසිටියද ඔවුන්ගේම හඬින් මෙන්ම නවකයන්ගේ හඬින්ද අපට රූකාන්ත චන්ද්‍රලේඛා යුවළගේ ගී රස විඳීමේ ආසාව උදාවිය.

දේශපාලනය..... රූකාන්ත සහ චන්ද්‍රලේඛා යුවළට බොහෝ දේ අහිමි කළේය. කලාකරුවා පොදු වස්‌තුවකි. එහෙත් පවතින දේශපාලන රැල්ල සමඟින් කලාකරුවාටද එක්‌ එක්‌ පැතිවලට දෝලනය වන්නට සිද්ධවිය. එය රූකාන්ත - චන්ද්‍රලේඛා යුවළගේ ජීවිතයට පවා තර්ජන එල්ලවන මට්‌ටමට දරුණු විය. අවසන මේ දෙදෙනා දරුවන්ද සමඟින් රට හැර ගියේය. ඒ මීට වසර හතරකට පෙරදීය. කුමක්‌ නැති වූවද ඔවුන්ට සිය හැකියාවන්, දස්‌කම් අහිමි වූයේ නැත. දෙවියන් විසින් දුන් ඒ තිළිණය රැගෙන රූකාන්ත - චන්ද්‍රලේඛා යුවළ අද මවු රටට පැමිණ සිටින්නේ ආදරණීය රසිකයන් පිනවීමටය.

සංගීතා වීරරත්න, ෂෙරින් කුමාරතුංග, සුධර්මා නෙත්තිකුමාර යන තිදෙනා විසින් පවත්වාගෙන යනු ලබන එස්‌ ත්‍රී ආයතනය විසින් රූකාන්ත චන්ද්‍රලේඛා ලයිව් ඇට්‌ ස්‌ටේඩියම් ප්‍රසංගය සංවිධානය කර ඇත. මෙම 14 වැනිදා පස්‌වරු 7.00 ට කොළඹ සුගතදාස ගෘහස්‌ත ක්‍රීඩාංගණයේදී මන්චි අනුග්‍රහයෙන් පවත්වන මේ ප්‍රසංගය දැක බලා ගැනීමේ අවස්‌ථාව මෙරට ප්‍රේක්‍ෂකයන්ට උදාවෙයි.

වසර හතරකට පසු රූකාන්ත චන්ද්‍රලේඛා යුවළ සමඟ පිළිසඳරක යෙදීමේ අවස්‌ථාවද අපට හිමි විය. ඒ පිළිසඳරේ සටහන් මෙසේ පෙළගස්‌වමු.

පළමුව කියන්න, ඔබට අද අපේ රට ගැන හැඟෙන දේ ?

රූකාන්ත - මමත් චන්ද්‍රලේඛාත් මීට අවුරුදු හතරකට විතර කලිනුයි ශ්‍රී ලංකාවෙන් පිටවෙලා ගියේ. අපි යද්දී තිබුණ රට නොවේ අද. වෙනස්‌ වෙලා. මේ වෙනස නිසා රටේ ජනතාව විඳින සතුට අද අපිත් අත් විඳිනවා. රටේ නායකතුමාට ඒ වෙනුවෙන් ස්‌තූති කරනවා. ඒ වගේම සටනේදී දිවි පිදූ අයට තුවාල වූ සහෝදර සහෝදරියන්ට අපේ රට උදෙසා, රට වැසියන් වෙනුවෙන් කළ කැපකිරීම් වලට තුති පුදනවා. කලාකරුවන්ගේ පැත්තෙන් ගත්තොත් මේ නිදහස්‌ වාර්තාවරණය සියලුම කලාකරුවන්ගේ යහපතට හේතු වේවි. ඒක ලොකු දෙයක්‌.

ශ්‍රී ලංකාවේ පදිංචියට එන්න අදහසක්‌ නැද්ද?

රූකාන්ත - අපි තවම ශ්‍රී ලාංකික පුරවැසියෝ ශ්‍රී ලංකාවේ පදිංචියෙන් සම්පූර්ණයෙන්ම ඉවත් වෙලා ගියා කියලා අපි කිසිම දවසක කියලා නැහැ. අපි ඉන්නේ ලංකාවේ තමයි. ඉදිරියේදීත් අවුරුද්දකට සැරයක්‌වත් එන්න හැකිවේවි.

ඔබ දෙපළ ලංකාවෙන් ගියේ ඇයි?

චන්ද්‍රලේඛා - ඔයාලා දන්නවනේ ඒ දවස්‌වල අපි මුහුණ දුන්නු ප්‍රශ්න. ඒ ප්‍රශ්නවලට පස්‌සේ රූකාන්ත අසනීප වෙන්න ගත්තා. මානසිකව හරියට වින්දා. රටේ යහපත් තත්ත්වයක්‌ නොවේ තිබුණේ. ළමයින්ගේ අනාගතය ගැන අපි දෙන්නා දුක්‌වුණා. අපි සිංදු කිව්වට වැඩක්‌ නැහැ. දරුවන්ගේ අනාගතය ගැනත් හිතන්න ඕනේ. ඒ නිසා තමයි අපි ගියේ.

දැන් රටේ තත්ත්වය වෙනස්‌නේ....

චන්ද්‍රලේඛා - ඔව්. ඒත් ඉතිං අපිට එක පාරටම ලංකාවට එන්න බැහැනේ. අපි ඒ රටේ කරන වැඩ අතර මඟ නතර කරන්න බැහැ. දරු දෙන්නාගේ ඉගෙනීම ලොකු දුව රෛනි චාරුකා" නිව්යෝර්ක්‌ විශ්ව විද්‍යාලයේ පී. එච්. ඩී. කරනවා. පොඩි දුව "වින්ඩි" ඉස්‌කෝලෙ යනවා.

ඔබ දෙදෙනා නිව්යෝර්ක්‌වල මොනවාද කරන්නේ..?

රූකාන්ත - මම නිව්යෝර්ක්‌වල ශාන්ත මරියා (පැටිමා) දේවස්‌ථානයේ රැකියාවක්‌ කරනවා. ඒ පල්ලියේ ඕගන් එක වාදනය කරන්නේ මම. සාමාන්‍යයෙන් මෙය ශ්‍රී ලාංකිකයකුට නොලැබෙන අවස්‌ථාවක්‌. ලොකු දුව රෛනිත් හැම සති අන්තයකම පල්ලියේ ගීතිකා කණ්‌ඩායමේ ගී ගයනවා. චන්ද්‍රලේඛා - මම මොකුත් කරන්නේ නැහැ. මේ තුන්දෙනා බලාගෙන ගෙදර ඉන්නවා. මට දැන් ඒ ජීවිතේ හොඳට හුරුයි. ඒත් මම හරිම ආසයි ලංකාවේ ඉන්න. හැබැයි කවදාහරි මම මැරෙන්නේ ශ්‍රී ලංකාවේ. ඒක තමයි මගේ කැමැත්ත.

එදා ඔබ දෙදෙනාට තිබූ ප්‍රශ්න, තර්ජන අද නැද්aද?

චන්ද්‍රලේඛා - නැහැ.... අපිට ප්‍රශ්න ඇති වුණේ දැන් ඉන්න ජනාධිපතිතුමාගෙන් නොවේ. ඊට කලින් හිටිය ජනාධිපතිනියගෙන්. මහින්ද රාජපක්‍ෂ ජනාධිපතිතුමා නිතරම අපිට කතා කළා. ඔහුගෙන් විය යුතු දේ ගැන ඇහුවා. මහින්ද රාජපක්‍ෂ ජනාධිපතිතුමා එදා පටන්ම අපේ පෞද්ගලික හිතවතෙක්‌. මමත් රූකාන්තත් රට අතහැරලා ඇමරිකාවට ගියේ මේ අද ඉන්න මහින්ද රාජපක්‍ෂ ජනාධිපතිතුමා නිසා නොවේ.

හොඳයි දැන් අපි ප්‍රසංගය ගැන කතා කරමු.

රූකාන්ත - අද මෙවැනි ප්‍රසංගයක්‌ ගැන කතා කරන්න ලැබීමත් සතුටක්‌. මෙය ලස්‌සන නෙත් පිනවන ප්‍රසංගයක්‌ වේවි.

සංගීතා වීරරත්න, ෂෙරීන් කුමාරතුංග සහ සුධර්මා නෙත්තිකුමාර යන තිදෙනා ප්‍රමුඛ එස්‌ ත්‍රී (එන්ටර්ටේන්මන්ට්‌ ඇන්ඩ් ඉවෙන්ට්‌ මැනේජ්මන්ට්‌ ආයතනය තමයි මේ ප්‍රසංගය සංවිධානය කරන්නේ. මේ ආයතනයේ ප්‍රථම සජීවී වේදිකා ප්‍රසංගය තමයි අපි කරන රූකාන්ත - චන්ද්‍රලේඛා ලයිව් ඇට්‌ ස්‌ටේඩියම්" ප්‍රසංගය. අපට මේ ප්‍රසංගය සඳහා ලංකාවට එන්න කියලා ආරාධනා කළේ සංගීතා, ෂෙරීන්, සුධර්මා යන තිදෙනායි. මගේ රූ ඇන්ඩ් ක්‍රෑ RRu & Cru සංගීත කණ්‌ඩායම තමයි සංගීතය සපයන්නේ. ඒ කණ්‌ඩායමත් මේ ප්‍රසංගය සඳහා ලංකාවට එනවා.

චන්ද්‍රලේඛා - මේ ප්‍රසංගයෙන් ලැබෙන ආදායම සටනේදී දිවි පිදූ රණවිරුවන්ගේ පවුල් දහසකට නිවාස සෑදීමට ජීවන් කුමාරතුංග පදනමට බැර කිරීමට එස්‌ ත්‍රී ඉවෙන්ට්‌ මැනේ-මන්ට්‌ ආයතනය තීරණය කර තිබෙනවා. මේ වගේ කටයුත්තකට අපිටත් සහභාගි වෙන්න ලැබීම සතුටක්‌. ඒ වගේම අපේ ප්‍රසංගයේදී ආබාධ වූ රණවිරුවන්ට විශේෂ තැනක්‌ ලබා දෙනවා. ඒ අය සතුටු නොකර අපට සතුටු වෙන්න බැහැ. ඒ නිසා මේ රණවිරුවෝ විශේෂයි.

රූකාන්ත - මොකක්‌ද මේ Ru & Cru සංගීත කණ්‌ඩායම ?

රූකාන්ත - මගේ බෑන්ඩ් එකක්‌ මේ නමින් ලංකාවේත් තිබුණා. ඒත් ඒකට නිත්‍ය සාමාජිකයන් සිටියේ නැහැ. විශේෂ ප්‍රසංගයක්‌ තියෙනවා නම් විදේශ සංචාර සඳහා යනවා නම් එදා මම කළේ ප්‍රධාන පෙළේ සංගීත කණ්‌ඩායම්වල කිහිප දෙනකු වාදනය සඳහා මගේ කණ්‌ඩායම සමඟ කැඳවාගෙන යැමයි. මමත් චන්ද්‍රලේඛාත් අවුරුදු හතරකට කලින් ඇමරිකාවට ගිය ගමන් කළේ ප්‍රසංගයක්‌ කරන එකයි. ඒ රටේ අපේ ජීවන රටාව හදාගන්නේ කොහොමද කියලා ඒ වෙනකොට දැනං හිටියේ නැහැ. ඒකයි පළමුව ප්‍රසංගයක්‌ කළේ. ඒත් සංගීතය සපයන්න කිසිවකු හිටියේ නැහැ. බිලූශැඩෝ කණ්‌ඩායමේ හිටපු මිලාන් රුද්‍රිගු මට එහිදී හමුවුණා. මම ඔහුට කිව්වා අපි දෙන්නා ප්‍රසංගයක්‌ කරනවා වාදකයො තමයි නැත්තේ කියලා. ඉන් පසු මිලාන් එහි සිටින දක්‍ෂ ශ්‍රී ලාංකිකයන් කිහිප දෙනෙක්‌ සම්බන්ධ කරගත්තා. අපේ ප්‍රසංගය හොඳින් කළා. ඉන් පස්‌සේ ඉබේම මේ කණ්‌ඩායමට RRRu & Cru නමින් ඉදිරියට ගියා. අපි කිහිපවරක්‌ ඇමරිකාවේ ඉඳලා යුරෝපයට, ඉතාලියට, ජර්මනියට, ප්‍රංශයට, ග්‍රීසියට, ස්‌කැන්ඩිනේවියානු රටවලට, කැනඩාවට ප්‍රසංග සඳහා ගියා. වීසා ගනිද්දී ඇමරිකානු නිලධාරින් පුදුම වුණා. ඇමරිකාවේ ඉන්න ශ්‍රී ලාංකික සංගීත කණ්‌ඩායමක්‌ පිට රටවලට ගොස්‌ ගීත ගැයීම ගැන. දැන් මගේ මේ සංගීත කණ්‌ඩායමේ අය බොහොම සතුටින් ලංකාවට එනවා. ඒ අයගේම පෞද්ගලික වියදමෙන් මේ ප්‍රසංගයට සහභාගි වෙන්න.

මේ ප්‍රසංගයේදී ප්‍රේක්‍ෂකයන්ට මොනවගේ වෙනසක්‌ද ඉදිරිපත් කරන්නේ ?

බහුතරය සතුටුවන ආකාරයේ ශබ්දයක්‌ මේ ප්‍රසංගයෙන් ලබා දෙන්න හැකිවේවි. මගේ දියණියන් දෙදෙනාත් මෙහිදී ගීත ගයනවා. රෛනි දුව තනි ගායිකාවක්‌ ලෙසින් මුල්වරට ශ්‍රී ලංකාවේ ගී ගයන්නේ මේ ප්‍රසංගයේදී අලුත්ම ගීත දෙකක්‌ හෝ තුනක්‌ මම මෙහිදී ගයනවා. මගේත්, චන්ද්‍රලේඛාගේත් පැරැණි ගීත නව මුහුණුවරකින් මේ ප්‍රසංගයේදී ඉදිරිපත් කරනවා.

සමහර ගීතවලට ශබ්දය වෙනස්‌ වේවි. වෙනස්‌ රසයක්‌ සංගීතයේ දැනේවි. පසුගිය දවස්‌වල ශ්‍රී ලංකාවේ මගේ ගී වෙනස්‌ වෙනස්‌ හැඬවලින් ගැයුනා නේ. අපි මෙහිදී ගීති විසි පහක්‌ පමණ ගයනවා. චන්න විජේවර්ධන නර්තන වින්‍යාසය නිර්මාණය කරනවා.

ඔබේ දියණියන් දෙදෙනා අවුරුදු හතරක පටන් හැදෙන්නේ ඇමරිකාවේ. බොහෝ ශ්‍රී ලාංකික දරුවන්ට මෙන්ම ඒ දෙදෙනාටත් සිංහල කතාකරන්න බැරිද?

රූකාන්ත - ඇත්තටම මේ දූපතෙන් එහා තිබෙන භාෂාවක්‌ ඉගෙන ගැනීම වැදගත්. ඒ වගේම ප්‍රයෝජනවත් ඒ නිසා දරු දෙදෙනා පුංචි කාලෙදී පටන් මම ඔවුන් සමඟ ඉංග්‍රීසි කතා කළා. ලංකාවට එන්න සූදානම් වෙද්දී මම කිව්වා දුවේ දැන්නම් වෙනස්‌ කරන්න වෙනවා. ඉංග්‍රීසියෙන් කතා කළොත් ප්‍රශ්න ඇතිවේවි" කියලා. ඒ නිසා ලංකාවට එන්න කලින් මම ඔවුන් සමඟ කතා කළේ සිංහලෙන්. දැන් මම ඉංග්‍රීසියෙන් මොනවා හරි ඇහුවත් ඒ දෙන්න උත්තර දෙන්නේ මවු බසින්. ඒ කියන්නේ සිංහලෙන්. ඒක මට සතුටක්‌.

චන්ද්‍රලේඛා - දැන්නම් අපි ඇමරිකාවේදී පැය විසි හතරම කතා කරන්නේ සිංහලෙන්. දුව සිංහල සිංදු ගායනා කරනවා. මමත් අලුත්ම සිංදු ටිකක්‌ කළා. ඒත් රෙකෝඩ් කළේ නැහැ. රූකාන්ත ඇමරිකාවේදී නව නිර්මාණ රැසක්‌ කළා. ඒවා නිකංම කැසට්‌ දහයක විතර තියෙනවා. කිසිම දෙයක්‌ කරලා නැහැ. කුරුටු ගී විතරයි. සමහර ඒවායේ වචන නෑ. තාල විතරයි.

රූකාන්ත.. දේශපාලන පක්‍ෂයකින් ඇරයුමක්‌ ලැබුණොත් ඔබට නැවත එන්න කියලා..?

නැහැ..... ඒ ඇරයුම මම කොහෙත්ම පිළිගන්න එකක්‌ නැහැ. දැන් මම හරිම නිදහස්‌. ආපස්‌සී හැරිලා බලද්දී මට දැන් හිතෙනවා මම හැම කෙනෙකුගේම පුතෙක්‌. ආදරවන්තයෙක්‌. මට ආදරය කරන දුවලා, පුතාලා, සහෝදර සහෝදරියෝ, මවුවරු පියවරු වගේම ආච්චිලා සීයලාත් ඉන්නවා. ඒ කිසිම කෙනකුට පාටක්‌ නැහැ. ඒ අය තුළ සෑම පක්‍ෂයකම කොඩියක තියෙන වර්ණ තිබෙනවා. ඒ නිසා මෙන්න මේ පාටට විතරක්‌ කැමැති වෙන්න කියලා මම ඒ අයගෙන් ඉල්ලීමක්‌ කළොත් ඒක වැරැදියි. තව අවුරුදු පනහක්‌ විතර ගියාට පස්‌සේ රටට මගෙන් සේවයක්‌ කළ යුතුයි කියා ආරාධනාවක්‌ ලැබුණොත් පක්‍ෂය මොකක්‌ද කියා නොබලා මම සේවයට නැඹුරු වේවි. ඒත් දැන්නම් මම හරිම නිදහස්‌ මිනිහෙක්‌. ඇත්තටම මම එදා දේශපාලන පක්‍ෂයකට උදව් කළේ පාට බලලා නොවේ. ඒ අවස්‌ථාවේදී වෙනසක්‌ විය යුතුයි කියලා හිතලා.

ඔබ දෙපළ කොතරම් කලක්‌ ලංකාවේ ඉන්නවාද?

රූකාන්ත - අපි ලංකාවට ආවේ අපේ ම දෙමවුපියන් දැකබලා ගන්න වගේම මේ ප්‍රසංගයට සහභාගි වෙන්නයි. ප්‍රසංගයෙන් පසුව අපට ලංකාවේ ගත කරන්න වෙන්නේ එකම එක සති අන්තයක්‌ විතරයි.

චන්ද්‍රලේඛා - අපි විසි පස්‌ වැනිදා ආපසු යනවා. දරුවන්ගේ ඉගෙනීම නිසාමයි මේ තරම් ඉක්‌මනට යන්නේ. 14 වැනිදා ප්‍රසංගයට පස්‌සේ සමහර විට තව එකම එක ප්‍රසංගයක්‌ තියේවි. ඒ මාරිස්‌ටෙලා විද්‍යාලයේ. එකක්‌ තවම ස්‌ථිරවම කියන්න බැහැ.

රූකාන්ත - අපි දෙදෙනාගේ ආදර රසිකයන්ට ආරාධනා කරනවා. 14 වැනිදාට සුගතදාස ගෘහස්‌ත ක්‍රීඩාංගණයට ඇවිත් වෙනස්‌ම ප්‍රසංගයක රසය විඳින්න කියලා. අපේ රටේ සංගීතයේ අනාගතය සුබදායකයි. ඒ ගැන විශ්වාසය තබන්න කියලා අපිට මේ ප්‍රසංගයෙන් ඔප්පු කළ හැකිනම් එය අප ලබන සතුටක්‌.

සංවාද සටහන ථ අජිත් අලහකෝන්
ඡායා චන්ද්‍රසිරි වීරසිංහ

1 comments:

  1. Ruck the Rockstar still Rocks..
    Simply, One of the greatest star of Sri Lanka's music industry. Pioneered to new music stuffs & concepts.

    ReplyDelete